Travel #9 | Mijn reizen in een notendop

ⒸEvelyneVergote

Ik geef toe dat ik nog niet heel veel gereisd heb. Ik kom amper het land uit, maar zou heel graag wat meer van de wereld willen zien. Het is mij tot nu toe nog niet gelukt om een echte verre reis te maken, maar ik kan wel al enkele citytrips op mijn TravelBucketList afvinken ;) Ik vond het wel eens fijn om die op een rijtje te zetten voor jullie.

1. Walsrode (Duitsland)
Eén van de eerst reizen maakte ik met mijn ouders naar Duitsland. Het kon eigenlijk al veel vroeger, maar de àllereerste keer zat ik met mijn enkel in het gips. Wat vond ik het jammer om thuis te blijven, ondanks mijn oma goed voor me heeft gezorgd. Mijn ouders gingen toen naar Walsrode, maar gelukkig beslisten ze enkele jaren later om nog eens terug te gaan met mij ;) Het was een fantastische eerste reis. Walsrode is een plaats in de Duitse deelstaat Nedersaksen. (moest ik echt even opzoeken!) In Walsrode bevind zich hét grootste vogelpark ter wereld en met een vader als vogelliefhebber moesten we er toch eens geweest zijn niet? Heel veel herinner ik mij er niet van, alleen van hoe we logeerden. Niet ver van het park was er een boerderijtje die gasten ontving. Daar was heel wat wandelruimte en veel weiden. In 1 van die weiden stond een zwart paard. En laat mij nu net fan zijn van Black Beauty. Ik vind paarden zo'n mooie dieren!

2. Moeselstreek (Duitsland)
De Moeselstreek in Duitsland is ook iets dat we meerdere keren hebben bezocht. In de Moesel dronk ik mijn eerste glas witte wijn en leerde ik enkele woordjes Duits. Maar laat me geen verhaal in het Duits doen, want dat lukt mij helemaal niet ondanks de vele bezoekjes aan het land ;) We gingen in het totaal 5x naar Duitsland en gingen naast de Moeselstreek ook eens naar Het Zwarte Woud. Dat laatste beviel mij minder en mijn voorkeur gaat toch uit naar de Moeselstreek. We bezochten verschillende pittoreske plaatsen zoals Bernkastel, Cochem, Zell, .. Echt, ik wil er ooit toch nog eens naartoe.

3. Parijs
In 2014 ging ik tot 2x toe naar Parijs. De eerste keer dat ik echt alleen, zonder ouders, op reis ging. Ik ging op fotografie-reis met een bus voor een weekend. Het was fantastisch, ondanks het slechte weer. Jammer van de foto's, ookal heb ik enkele pareltjes genomen. Datzelfde jaar besloten een vriendin en ik om na de zomer dat jaar nog eens samen te gaan. Zij had toen persoonlijke problemen en vond het de ideale manier om de realiteit te ontvluchten. We trokken 3 dagen naar Parijs met de Thalys en zagen een Parijs in een zomers jasje. We logeerden op een loopje van de Sacré-Coeur, namen een toeristenbus en gingen een hele dag rondtoeren in de stad, .. Ik heb genoten met volle teugen!

4. Rotterdam
Enkele jaren later trok ik opnieuw op fotografie-reis met als bestemming Rotterdam. De stad op zich bekoorde mij iets minder dan Parijs, maar toch waren er plekjes om bewondering voor te hebben. We logeerden vlak aan de Erasmusbrug en konden 's avonds genieten op het dak van het hotel van een wondermooie lichtstad. (wel heel erg winderig, maar dat was het uitzicht waard). Tijdens de dag ontdekten we Rotterdam als een moderne architecturele stad. Het kon mij wel bekoren, maar ik hou toch meer van het authentieke. Ieder zijn smaak uiteraard ;)

Zijn jullie al in deze bovenvermelde plaatsen geweest?

Lees ook:

10 opmerkingen

1. Ondanks dat ik echt van de natuur hou, vind ik citytrips ook ontzettend leuk. Het is een mooie manier om in een korte tijd een stad te ontdekken.

Reacties
    1. Inderdaad, de stad verkennen is heel leuk. En ik hou er van om volop te fotograferen dan ;)

Verwijderen
  2. Oeh! Leuk om te lezen. Ik trek ook graag op citytrip. Je kan op korte tijd altijd zoveel van een nieuwe plek ontdekken. Super interessant. Mijn travel bucket list blijft daarom ook maar groeien :)

Reacties
    1. Ja, idd. Ik kom dan ook nooit terug thuis zonder foto's, haha.

Verwijderen
  3. Ik kan van dit lijstje Parijs en Rotterdam afvinken. Ik ben ook niet zo'n reiziger, maar heb toch al een aantal erg mooie plekken gezien in Europa. Schotland is mijn favoriet!

BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen! Ikzelf heb al wat meer gereisd, maar toch heb ik twee van de bestemmingen van je lijstje nog nooit bezocht! Duitsland lijkt me ook een mooi land. Ben wel in onder andere Berlijn en Dusseldorf geweest, maar de natuur daar heb ik nog nooit in het echt gezien.

Reacties
    1. Duitsland is een mooi land, als je nu in de stad vertoeft of in de natuur. Het heeft iets speciaal voor mij :)

Verwijderen
  5. Toch mooie bestemmingen waar je al geweest bent!
    In Parijs ben ik ook geweest en wil graag nog een keer terug want er zit een bakkerij waar ze niets dan glutenvrij gebak verkopen, dus geen risico om ziek te worden door kruisbesmetting zoals in een gewone bakkerij.

Ik vond de reizen met mijn ouders vroeger niet zo fijn, het was altijd zo'n overdosis aan musea- en kerkbezoeken. Mijn interesses liggen meer in natuur en tuinen, ook toen al eigenlijk.

De laatste jaren gaan we niet meer vaak op vakantie. Nu we een grote tuin hebben, is die noodzaak er veel minder dan vroeger toen we in een appartement woonden.
    Ik ontzie me ook de verre ritten of het wachten in luchthavens.

Reacties
    1. Ja, ik ontzie eveneens de verre ritten daar ik vaak ziek word op zo'n reis. Op schoolreis was ik àltijd ziek. Ik ben ook snel moe na zo'n reis, terwijl een reis dient om de batterijen op te laden, haha.